Thursday 12 December 2019

LEFTHANDED PADA SYURGA DI WAJAHMU FREE DOWNLOAD

Tahun merupakan tahun di mana Datuk Nash dan Lefhanded mengadakan reunion dan bergerak aktif semula dalam menjayakan konsert di mana-mana. Sebagai permulaan beliau muncul sebagai pelakon undangan dalam filem Rozana Cinta '87 , pada Kemudian beliau membintangi filem Memori pada tahun , memegang watak sebagai Helmi. Laman ini kali terakhir disunting pada Album solo pertamanya berjudul Nash memuatkan lagu Pada Syurga Di Wajahmu meletup di pasaran pada tahun dan mengangkat nama beliau sebagai pemenang Juara Lagu Ruang nama Rencana Perbincangan. lefthanded pada syurga di wajahmu

Uploader: Akizilkree
Date Added: 18 May 2010
File Size: 63.3 Mb
Operating Systems: Windows NT/2000/XP/2003/2003/7/8/10 MacOS 10/X
Downloads: 97873
Price: Free* [*Free Regsitration Required]





pada syurga di wajahmu - Nash Lefthanded. (papa, this is for you) Chords - Chordify

Datuk Nash dan Lefthanded kini dilihat agak kerap membuat konsert bersama kumpulan MAY yang mempunyai vokalis yang amat mantap vokalnya iaitu Mus. Album solo pertama Nash.

Datuk Nash kemudiannya meneruskan kerjaya sebagai penyanyi solo. Bagaimanapun jodoh ssyurga tidak panjang apabila berpisah pada tahun Ini membuktikan bahawa Datuk Nash merupakan seorang lagenda rock yang diminati ramai. Datuk Nashrudin Elias lahir 4 Oktober [1] atau lebih dikenali sebagai Nash adalah seorang penyanyi rock yang popular di Malaysia.

Rupa Baca Sunting Sunting sumber Lihat sejarah. Pada tahun beliau muncul sebagai undangan dalam filem Rock.

Sebagai permulaan beliau muncul sebagai pelakon undangan dalam filem Rozana Cinta '87pada Kemudian beliau membintangi filem Memori pada tahunmemegang watak sebagai Helmi. Tahun merupakan tahun di mana Datuk Nash dan Lefhanded mengadakan reunion dan bergerak aktif semula dalam menjayakan konsert di mana-mana. Menarik tentang Datuk Nash, beliau bukan saja merupakan lagenda rock tanah air malah turut berkebolehan menyanyikan lagu-lagu berirama tradisional seperti asli dan zapin.

Laman ini kali terakhir disunting pada Dalam bahasa lain Tambah pautan. Datuk Nash juga turut mencuba bakat dalam bidang lakonan. Album solo pertamanya berjudul Nash memuatkan lagu Pada Syurga Di Wajahmu meletup di pasaran wajaymu tahun dan mengangkat nama beliau sebagai pemenang Juara Lagu Myang membawa gelaran Datuk dari Kerajaan Naning, pada 8 Mei Lihat Terma Penggunaan untuk butiran lanjut.

Nash Lefthanded Album solo pertama Nash. Nash sempat menghasilkan empat buah album bersama Lefthanded sebelum mengundurkan diri pada tahun Pada 16 Awjahmu beliau berkahwin dengan Sosilawati Lawiyaseorang pengusaha produk kecantikan terkenal tetapi berpisah pada Datuk Nash pula selalu membuat persembahan secara solo di seluruh negara.

Nashrudin Elias

Rencana yang mempunyai hCard. Antara lagu tradisional yang pernah dinyanyikan beliau ialah Asli, Ya Maulana dan Masa.

lefthanded pada syurga di wajahmu

Memulakan kariernya sebagai penyanyi bersama kumpulan Lefthanded yang ditubuhkan pada tahun LefthandedKumpulan Step Closer. Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas. Pada tahun berikutnya album solo kedua menyusul dengan judul Nash menampilkan lagu Zahir Tak Terucap. Darjah Jaksa Naning Melaka D.

lefthanded pada syurga di wajahmu

Ruang nama Rencana Perbincangan. RockBaladaPop Etnik.

lefthanded pada syurga di wajahmu

Pada tahunbeliau muncul dalam filem Aku, Kau dan Dia bersama Remy Ishak menjadi penjual kedai alat muzik. Diambil daripada " https:

No comments:

Post a Comment